siapa saya

Tuesday, 14 October 2014

TESTIMONI MEALSHAKE SENDIRI Pengalaman anak-anak saya dengan Mealshake

Pengalaman anak-anak saya dengan Mealshake

Assalamualaikum wbt salam sejahtera dan salam ceria semua
alhamdulillah kali nie dapat lagi kita berjumpa dalam blog ini..baiklah, hari ini saya dengan berbesar hati ingin berkongsi pengalaman saya selama memberikan mealshake  buat anak-anak tersayang saya.


nie gambar ummie tengah dukung baby farhan..dan kakak fatihah

seronoknya fatihah dan farisya bermain titisan air hujan

haha..muka bulat-bulat nie ..adik farisya...


kisahnya bermula macam nie..cewah..saya mula kenal mealshake dan beli meashakle nie sendiri adalah setelah saya sudah menjadi ahli...macam mana saya jadi ahli  boleh baca di sini
ok kita sambung ya, kebetulan masa tue saya join shaklee promosi bulanan adalah mealshake...
jadi saya pun cubalah mealshake nie..sebab saya tengok bagus nie beri pada anak-anak lebih-lebih lagi anak pertama saya Nur Fatihah kerap demam ..

Akhirnya saya pun belilah jugak untuk anak-anak...dengan semangat dan rasa tidak sabar mencuba..mau tahu apa rasanya? bentuknya ? warnanya?...dan tidak mengecewakan saya dan anak-anak pun sanngggaaatttt suka...sampaikan balik-balik pula mau minta di bancuhkan..alahai anakku..sayang..

Saya konsisten berikan anak-anak saya minum mealshake..untuk si kakak semenjak 3 tahun saya berikan dia 1 kali sehari..cukup satu sudu.tapi..balik-balik pula durang minta buat...kadang si kakak nie diam-diam masuk dapur bancuh sendiri...
manakala adiknya pula masa tue masih breastfeeding dan sampi sekarang Alhamdulillah still mau susu badan...sebab anak ke- 3 pun still susu badan tue yang di makin gembira join adik babynya ( farhan) sama-sama menyusu...kadang tue minum susu serentak adik farisya dan farhan...layan jak...

aik,,cerita dah ke laut pula ,,,hehe,,saya kalu pasal penyusuan ibu memang excited sangat..nanti entry akan datang kita cerata pasal penyusuan pula ya..ok, kita sambung pula cerita si kakak..di jadikan cerita kakak susu badan sampai 6 blkan jak itu pun mix dengan FM..so kakak nie boleh dikatakan every months mesti akan sakit sampi pegi klinik sedut kahak..anak saya yang pertama nie memang sering sakit batuk, deman berhingus,,,sampaikan mama saya pun hairan dan cakap  " aik, mak bapa kerja hospital dan klinik pun anak sering sakit?"  nie antara pertanyaan mama saya ..

saya tahu apa puncanya ....sebab kakak bukan susu ibu sepenuhnya dan mix minum FM ( formula milk ) ...memang kesian tengok si kakak di bawa ke klinik dan disedut kahak melalui hidungnya...dan kerap bagi nebulizer (selalu orang ada asma guna kalu sesak napas) tujuan buat pada anak untuk cairkan kahak.
dan satu lagi masalahnya,,baby masa tue kerap sembelit...jalan penyelesaiannya pada masa itu rajin beri makan buah untuk pelawasan dan jaga makan minum.


MELSHAKE

akhirnya pada usianya sudah tiga tahun dan saya sudah kenal Mealshake...masalah yang anak saya hadapi seperti di atas.. Alhamdulillah dapat di atasi..yang paling ketara saya nampak perubahannya adalah..anak-anak saya jarang sakit dan setakat ini sehingga ke saat ini ada baru 2 kali ke klinik
dan kakak pula baru sekali...setakat deman-deman biasa itu tidak lah sampai di berikan antibiotik...dahulu pasti kami berikan antibiotik ..huhu..sedih kalau di kenang

Alhamdulillah saya amat bersyukur dapat mengetahui pasal shaklee nie..lebih- lebih lagi ada suplement yang selamat buat anak-anak kita..ibu-ibu di luar sana yang sedang membaca perkongsian saya ini,,,pertimbangkanlah ...untuk berikan makanan yang terbaik buat anak-anak kita...kerana merekalah pewaris kita masa hadapan...kita ingin melihat generasi yang sihat pintar dan cerdas dan yang paling penting kita DOAKAN ANAK-ANAK KITA MENJADI ANAK-ANAK SOLEH DAN SOLEHAH...





secara jujurnya saya amat syorkan ibu-ibu untuk memberikan mealshake ini dalam diet harian anak- anak kita...dan yang bagusnya bukan sahaja untuk bayi dari usia 1 tahun ke atas malah orang dewasa dan warga emas jugak pun boleh minum jugak tau...berbaloi-baloi untuk dimiliki ..,,lebih-lebih lagi bulan nie kan ada promosi mealshake,,,,

PROMOSI MEALSHAKE SEPTEMBER SEHINGGA OCTOBER 2014!!!!!!

kepada anda yang berminat untuk dapatkan mealshake hari ini
bolehlah hubungi saya

hendrawati ariffin
0165866290
sid pilihan anda


boleh baca di sini kebaikan mealshake
dan jugak di sini untuk anak pintar

ok sampai sini dulu ya
nanti kita sambung lagi

love dari,
ummie fatihah, farisya dan farhan

No comments:

Post a Comment