siapa saya

Wednesday, 23 July 2014

Phytocol-ST untuk " kaki " makan..jom persiapan Di Hari Raya...

Assalamualaikum wbt & salam sejahtera semua
hi apa khabar? Baca dari tajuk jak nie sudah tau ..memang ramai yang "kaki" makan..betul kah tidak....??
Ha..kan tersenyum..betullah tue ..Lebih-lebih lagi kita nie dalam bumi Malaysia yang kaya dengan pelbagai jenis juadah..Apa tidaknya Malaysiakan ada pelbagai bangsa dan keturunan " masyarakat majmuk".
Macam -macam jenis makanan ada..Sebut sahaja apa yang mau diinginkan daripada nasi lemak, nasi kerabu, roti canao teh tarik dan sebagainya pasti akan tersedia..Kalu makan tengahhari lagilah, pelbagai jenis makanan nampak terhidang tinggal sendiri pilih nak makan apa dan tengok duit poket cukupkah tidak..hihi.


Selagi tidak tidur selagi itulah kita akan makan! Betapa mewah dan bertuahnya tinggal di Malaysia! Memang hapenning dengan macam-macam juadah kan..Ditambah dengan restoren yang menyediakan perkhidmatan Restosan 24JAM!!!..FENOMENA ini merangsang "kaki" makan untuk mencuba pelbagai makan yang disediakan..
Betapa untungnya kita bukan??...TETAPI di sebalik kelebihan ini pasti ada bahayanya..Pernahkah kita sedar berapa banyaknya kolestrol dan lemak yang tertimbun dalam badan kita ini????


Makan memang sedap namun kena ingat apa kesan sampingan apabila terlebih makan...Mesti ada yang tidak sanggup untuk meninggalkan makanan kegemaran masing-masing lebih-lebih lagi bagi mereka yang memang "kaki" makan...dan itu adalah mustihal!! kecuali bagi mereka yang bertekat untuk diet..

Buat individu sihat, Persatuan Jantung Amerika mengesyorkan pengambilan kolestrol tidak melebihi 300mg sehari. Manakala, bagi mereka yang mengidap penyakit jantung pengambilan kolestrol pula tidak melebihi 200mg sehari.

 Tahukah di Malaysia rata-rata masyarakat kita tidak menyedari akan pengambilan kolestrol setiap hari dan ia adalah sebanyak TIGA kali ganda dari yang sepatutnya. Dan inilah yang "menjadi lauan untuk mereka mendapat pelbagai penyakit..seperti SERANGAN JANTUNG sebanyak 15.6 peratus, ANGIN AHMAR sehingga 11 peratus dan penyakit lain seperti penyakit hati berlemak dan pelbagai masalah ketidakseimbangan horman yang setusnya akan menjejaskan FUNGSI SEKSUAL!!!




2000 G FITOSTEROL SEHARI 
Ha....Berita baik buat pencinta makanan, Shaklee baru baru ini telah melancarkan satu suplemen PHYTOCOL-ST yang cukup istimewa. Ia adalah rumusan mantap beberapa jenis fitosterol fungsi utama untuk mengawal kolestrol dalam tubuh.

" Menurut Dr. Bruce dagg, Timbalan Presiden dan Ketua Pegawai Sains Shaklee Coorporation, Fitosterol di rujuk sebagai sterol dan sterol wujud cesara semulajadi dalam kandungan yang sedikit dalam sumber makanan seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kekacang, biji-bijian, legume, bijiran dan minyak sayur.

Menurut kajian oleh The European Foods Safety Authority ( EFSA) sterol tumbuhan ini mampu menurunkan kolestrol dalam darah dan mengurangkan risiko penyakit jantung koronori. serta baik untuk fungsi normal bagi membran sel kita.

kenapa fitosterol ini unik kerana hampir menyamai struktur kolestrol..makan dengan ini kolestrol akan bersaing dengan fitosterol untuk tapak penyerapan dalma sistem penghadaman.. 



." hasilnya penyerapam kolestrol dihalang  dan ia akan singkir keluar bersama-sama fitosterol". Ini bermaksud bila kita ambil jumlah fitosterol yang tinggi semakin kuranglah kolestrol yang akan diserap tubuh dan semakin tinggi peluang menurunkan paras koletrol LDL(kolestrol tak baik).

TAHUKAH ANDA 2000 MG FITOSTEROL BERSAMAAN 200 BATANG LOBAK MERAK SEHARI !!!!

Intitusi Kesihatan Kebangsaan Amerika mengesyorkan pengambilan 2000 MG fitosterol dalam sehari bagi menurunkan paras kolestrol secara semulajadi ini bermaksud bersamaan 200 batang lobak sehari..70 keping roti gandum sehari, 425 biji tomato setiap hari???
sanggup dan mampukah kita makan banyak nie??? tentunya jumlah yang amat besar dan sukar untuk kita melakukannya bukan..agaknya arnab boleh kot..hihi saya pun tak sanggup...susah-susah kita telan Pytocol- St kannn... 



Dan saya jamin kepada anda tidak rugi amalkan Phytocol-st nie sebelum menikmati sebarang juadah..kan kita dah nak raya nie..jom buat perisau sebelum meghadiri rumah terbuka...

badan sihat..kita sihat..makn pula berpada-pada ya..dan saya suka ingatkan jugak ..pengguna tidak perlu risau keselamatan produk nie kerana ia telah melalui lebih 80 kajian klinikal dan penerbitan sainstifik bagi melaporkan tentang keberkesanan produk ini..
( DR. BRUCE DAGGY)

testimoni 
 

                             
 dengan amalkan Phytocol-ST sebelum menjamah makanan kegemaran...beliau makan 2 biji dan boleh menikmati makanan seperti biasa..Akhirnya kolestrol beliau berkurang dan bacaan menjadi normal

Bagi yang rasa-rasa memang layak dapatkan produk hebat nie..hah jangan tunggu lagi lepas baca nie bolehlah buat tempahan anda secara online untuk buat pembelian sendiri atau boleh hubungi saya..


 
 UNTUK MENDAPATKAN HARGA AHLI SILA HUBUNGI SAYA DENGAN MENJADI AHLI SHAKLEE

HENDRAWATI ARIFFIN
NO HP 016-5866290
EMAIL= ndunk407@gmail.com
 FB = Hendrawati Ariffin
Fan Page = H&R de nature shop 

Ikhlas dari,
mama ndunk 

tq kerana sudi singgah dan baca perkongsian daripada saya,
saya akan berusaha untuk lebih banyk menyampaikan tips sihat dan cantik buat anda seisi keluarga

2 comments:

  1. NAK SINGKIR KOLESTROL BOLEH CUBA PHYTOCOL-ST SHAKLEE

    ReplyDelete