siapa saya

Tuesday, 13 May 2014

15 KEBAIKAN MEALSHAKE UNTUK KANAK-KANAK YANG IBU PATUT TAHU

Kebaikan mealshake untuk kanak-kanak

hari nie pula mau share kebaikan mealshake..khas buat ibu-ibu semua ya

  1. kurangkan Ekzema
  2. untuk tumbesaran
  3. untuk perkembangan minda
  4. untuk tingkatkan selera makan anak
  5. untuk anak yang sudah berhenti susu ibu
  6. untuk anak kekal aktif
  7. sebagai perlindungan jangkitan penyakit kepada anak-anak
  8. meningkatkan berat adan anak
  9. membantu anak fokus
  10. membantu kurangkan kekerapan astma
  11. mengatasi masalah sembelit pada anak
  12. suplement yang sesuai untuk anak yang menghadapi masalah diabetes tahap 1
  13. membantu menurunkan berat badan anak yang obesiti
  14. ambil semasa sarapan meningkatkan kecergasan seawal pagi
  15. suplement yang sangat mudah disediakan, boleh dicampurkan terus ke dalam bijirin atau susu
ok macam mana ibu-ibu? menarik bukan...

tapi berapa harga mealshake nie???....tak mahal sebenarnya berpatutan dengan kualiti dan khasiat buat anak-anak kita..nak tau berapa HANYA RM 113 SAHAJA..mahal sangat ka?

ok tidak mahal bagi saya ...1 tin seberat 455gm.

MACAM MANA SUKATAN DAN ATURAN MAKAN???
  • aturan makan mealshake untuk kanak-kanak sehari cukup dengan hanya dengan satu(1) sudu kecik jer...sekali dalam sehari dah cukup
  • boleh tambahkan dalam susu dan minuman mereka 
  • sebaiknya ambil di awal pagi
JADI SANGAT MENJIMATKAN WANG ANDA!!!!
Atau anda nak laburkan wang anda pegi klinik tiap-tiap bulan... tengak anak menangis lain lagi maslah yang tak nak makan ubat..kesian tau tengok mereka...lepas makan ubat badan jadi lembik kadang seharian tu tidur.. sebab ubat kan ada dadah tapi masih terkawal tu yang anak jadi mengantu...kesian kan..so xda kerugian kita belikan suplement buat anak kita..

dan saya sendiri memberikan melashake buat anak-anak saya iaitu fatihah dan farisya...dan sekarng memandangkan anak ke 3 saya farhan dah mencecah 1 tahun so..saya kadang-kadang akan berikan mealshake dengan jumlah yang sedikit jak tau sebab farhan masih lagi susu badan..alhamdulillah anak anak saya semua breastfeeding...

jadi masih berfikir panjang?

kalu dah habis fikir nak buat pesanan silalah hubungi saya ya

hendrawati
0165866290
sid pilihan anda
071466





budak cantik di atas nie anak pertama saya
nama dia nur fatihah binti rajis berumur 4 tahun...

Sila klik di sini


nak order produk shaklee yang lain??
boleh terus hubungi saya..
0165866290
hendrawati
sid 971466

Thursday, 1 May 2014

MEALSHAKE UNTUK SEMUA


PERBEZAAN MEAL SHAKE SHAKLEE

meal shake menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan seharian. Ia diperbuat daripada bahan semulajadi- buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin(sejenis susu) dan lain2.Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protin yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi hingga orng dewasa. kebiasaannya, ia mengandungi pelbagai nutrisi seperti immunoglobulin, lactoferrin, bacteriolysin dan sbagainya...

MANFAAT UTAMA=
# NUTRISI LENGKAP
> MENYEDIAKAN 24 JENIS VITAMIN, MINERAL DAN ZAT PERLU.
Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan
vitamin dan mineral oelh tubuh kita. ia turut mengandungi lesitin soya yang berkerja sama dengan vitamin larut.

#MEMBEKAL NUTRISI KEPADA SEL TUBUH
kaya dengan protien tidak mengandungi lactosa membnatu dalam pembinaan sel2 kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain2.

#MEMBANTU TUMBESARAN
> mengandungi asid folic , biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel2 untuk proses membesar

#ANTI- OKSIDA
>mengandungi vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan agen antioksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan peroses penuaan

#MENGEMBALIKAN SERI WAJAH
> mengandungi vitamin b yang lengkap, zat besi dan copper yang cukup untuk membina sel2 darah merah yang sihat, sekaligus memberikan kompleksi wajah/kulit yang lebih cantik

#DETOKSIFIKASI
> kaya dengan serat larut yang membantu dalam membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus

#KELAZATAN RASANYA
> minuman yang lazat untuk diambil bersama fruktos semulajadi:
penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga.

tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan. lazat untuk dinikmati oleh semua golongan.

rekomendasi=
# campurkan 2 sudu besar meal shake bersama ESP dan performance drink(perut kosong)
# diminum begitu sahaja tanpa campuran
#diminum dengn air sejuk atau pun panas...

berminat???
pm
hendrawati 

0165866290




MY BELOVED HUSBAND

Assalamualaikum wbt salam ceria smua...semoga Allah memberikan Rahmat Kasih dan Sayang buat kita..dalam meniti hidup kita seharian..sebagai hamba Allah swt yg kerdil ini.
.Ya Allah...alhamdulillah..
Alhamdulillah diberikan kesempatan serta kelapangan untuk jari2 ini ligat menaip huruf2 keypad hp nie..
Saya bersyukur pada Allah swt kerana diberikan seorng pasangan hidup yg cukup penyabar orangnya..seorng insan yg ku kenal di zaman kolej dulu..ehem2...
Dia seorng insan yg sngt simple  dan sederhana..saya kagum dengan kesederhanaan serta kesabarannya dalam menguruskan anak2 klu saya xdpt nak handle..dia yg bnyk mmbntu saya dalam mngurus anak2..terutama di mlm hari..kadng tu saya langsung x sedar dia telah menidurkan anak2 kalu terjaga..menukar lampin anak..saya nie kalu dah tidur..mmg tdr mati lah jawapnya...tp mcm mn pun saya ttp jgk sedar bngun untuk susukan anak..alhamdulillah..Allah memberikan rezeki kpd ku untuk menyusukan anak sendiri..syukur Ya Rab..
Berbalik kepada insan yg saya nak cerikan ini..
Beliau tidak lain suamiku tercinta..insan yang hebat..selaku ketua keluarga dalam mendidik kami dlm melahirkan keluarga sakinah...amin..

Terima kasih suamiku....
Rajis Abidin
kasihku padamu x pernah sentiasa mekar...
semoga kasih sayang ini sehingga ke jannah